kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Walentynki 2007 według internautów
2007/2/14 17:40:00


Jak wskazuje raport Gemius „Walentynki 2007”, plany związane z zakupami podarunków walentynkowych różnią panie i panów. Mężczyźni mają zamiar sprezentować swojej wybrance przede wszystkim słodycze (34 proc.), maskotki (29 proc.) oraz biżuterię (29 proc.). Podczas gdy kobiety planują zakup odzieży i bielizny (27 proc.), słodyczy (25 proc.) oraz kosmetyków (12 proc.). Obie grupy internautów są idealnie zgodne co do jednego prezentu – zarówno 24 proc. kobiet, jak i mężczyzn, wybierze w tym roku perfumy. Dużo więcej kobiet (32 proc.) niż mężczyzn (22 proc.) w czasie przeprowadzonego badania nie podjęło jeszcze decyzji co do planowanego zakupu.

Struktura odpowiedzi na pytanie o wysokość planowanych wydatków na podarunki nie zmieniła się znacząco w stosunku do 2006 roku. Najwięcej internautów zamierzających dokonać zakupu wyda na prezenty walentynkowe od 21 do 50 złotych (37 proc.). Podarunki warte ponad 300 złotych zamierza kupić w tym roku 4 proc. internautów deklarujących chęć obdarowania bliskich. Znaczne różnice widoczne są w planowanych wydatkach kobiet i mężczyzn. To mężczyźni wydadzą średnio więcej niż kobiety, a znacznie większy odsetek panów (37 proc.) niż pań (20 proc.) zapłaci za podarunek dla partnera ponad 100 złotych.

Walentynkowe życzenia

W tym roku, co trzeci internauta obchodzący Walentynki (29 proc.) uznał, że Dzień Zakochanych jest okazją do wysłania życzeń. Najwięcej, bo aż połowa (48 proc.) internautów, którzy planują złożyć życzenia walentynkowe, zamierza je przekazać bliskim osobiście. Dla porównania w roku ubiegłym najbardziej popularne były życzenia wysyłane za pomocą SMS-ów (45 proc.), osobiście zaś planował je złożyć co trzeci respondent deklarujący chęć złożenia życzeń walentynkowych (32 proc.).

Jak pokazują tegoroczne wyniki badania, 41 proc. internautów planuje wysłać życzenia korzystając z poczty e-mail. Nadal dużą popularnością cieszą się walentynkowe kartki i listy doręczane bliskim pocztą – niemal 40 proc. internautów 14 lutego. skorzysta z tej możliwości. SMS-y, tak popularne przed rokiem, tym razem wybierze co trzeci internauta (36 proc.).

Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 24 stycznia – 2 lutego 2007 na witrynach korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat24/PBI. W ramach badania zebrano 1 990 kwestionariuszy wypełnionych do końca przez osoby powyżej 15 roku życia. Aby dane były reprezentatywne dla całej populacji internautów, odpowiedzi analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej, skonstruowanej na podstawie danych o płci i wieku internautów oraz o ich częstotliwości korzystania z internetu w Polsce, pochodzących z badania Omnibus PBS. Celem badania było poznanie opinii internautów na temat Walentynek oraz zwyczajów związanych z obchodzeniem tego święta. Zebrane informacje porównano z wynikami analogicznych badań przeprowadzonych w latach 2005 i 2006, co pozwoliło na wyciągnięcie ogólnych wniosków na temat zmian w postrzeganiu Święta Zakochanych przez polskich użytkowników internetu.



Strony: [1] [2]

eGospodarka.pl
Oprac: Aleksander Walczak

 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: Gemius, Walentynki, badanie, internet


 


 


 

Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »